အင္းေလးမွာ
ကၽြန္မတုိ႔ေရာက္ခဲ့တဲ့ေနရာေတြကေတာ့ အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရား၊
အလိုေတာ္ျပည့္ဘုရား၊ ငါးဖယ္ေခ်ာင္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း အျပင္ အင္းထဲက
ရုိးရာလုပ္ငန္းေတြကုိလည္း ဗဟုသုတအျဖစ္ ၾကည့္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
အင္းထဲမွာတင္
ေတာက္ေလွ်ာက္က စက္ေလွနဲ႔ သြားရတာမုိ႔ စက္ေလွသြားတုန္း ေရကို လွမ္းျပီး
ေဆာ့ေနရတာ ၾကည္ႏူးဖုိ႔ ေကာင္းသလုိ ေပ်ာ္ဖုိ႔လည္းေကာင္းပါတယ္္။ အရင္ဆုံး
စျပီးသြားတဲ့ေနရာကေတာ့ အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားကုိပါ။ အင္းေလး
ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားက တန္ခုိး ၾကီးဘုရားဆုိေတာ့ ဘုရားဖူး လာၾကတဲ့သူေတြကလည္း
တဖြဲ႔ျပီး တဖြဲ႔ေရာက္လာၾကတာ လူျပတ္တယ္ဆုိတာ မရွိလွပါဘူး။
ကၽြန္မတုိ႔အင္းေလး
ေဖာင္ေတာ္ဦးမွာ ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴ ပူေဇာ္ျပီးေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းေအာက္မွာ
ရွိတဲ့ ရွမ္းရုိးရာ အထည္ဆုိင္၊ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေတြ
ခင္းက်င္းေရာင္းေနတဲ့ေစ်းတန္းကုိ ၀င္ၾကည့္ျပီးမွ စက္ေလွေမာင္းတဲ့သူက
အလုိေတာ္ျပည့္ဘုရားကုိ လုိက္ပုိ႔ေပးပါတယ္။ အလုိေတာ္ျပည့္ဘုရားမွာေတာ့
လူသိပ္္မရွိပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ကလည္း
အလုိေတာ္ေပါက္ဘုရားလုိ႔ေခၚၾကတယ္။ တကယ္ ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔ လုိရာဆုေတာင္းရင္
ေတာင္းတဲ့ဆုျပည့္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အလုိေတာ္ျပည့္ဘုရားက မုခ္ဦး ၄ ဘက္
မွာရွိတဲ့ ဘုရား ၁ ဆူခ်င္းစီက တခုနဲ႔တခု မတူပါဘူး။
အလုိေတာ္ျပည့္ဘုရားျပီးေတာ့
ကၽြန္မတုိ႔လည္း ေၾကာင္ခုန္ေက်ာင္းလုိ႔ နာမည္ၾကီးတဲ့
ငါးဖယ္ေခ်ာင္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကုိ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အင္းထဲကုိ လာတ့ဲသူတုိင္းက
ေၾကာင္ခုန္ေက်ာင္းကုိ လုိက္ပုိ႔ေပးပါဆုိျပီး စက္ေလွသမားေတြကုိ ေျပာတတ္သလုိ
စက္ေလွေမာင္းတဲ့သူေတြက ခရီးသည္ မေျပာရင္လည္း သူတုိ႔ဘာသာ ခရီးစဥ္ကုိ
စီစဥ္ျပီး လုိက္ျပေပးပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ေၾကာင္ေလးေတြလည္း
အင္းထဲမွာေတာ့ စတားပါပဲ။
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကအျပန္မွာေတာ့
အင္းေလး ရုိးရာ ယကၠန္းလုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ ပုိးထည္နဲ႔ ခ်ည္ထည္
ယက္လုပ္တဲ့ေနရာကုိ ၀င္လည္ျဖစ္ပါတယ္။ ပုိးထည္၊ ခ်ည္ထည္ေတြကုိ အမ်ိဳးသား၊
အမ်ိဳးသမီး၀တ္ လုံခ်ည္၊ အက်ၤ ီ၊ ပု၀ါ အစရွိသျဖင့္ အမ်ဳးိမ်ိဳး ယက္လုပ္ျပီး
ေရာင္းတာပါ။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြအတြက္ေတာ့ အဆင္သင့္၀တ္လုိ႔ရေအာင္
ခ်ဳပ္ျပီးသားလည္း ေရာင္းပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ၾကာရုိးက ထြက္တဲ့ ၾကာမွ်င္ခ်ည္နဲ႔
ပု၀ါယက္လုပ္ထားတာကုိ လည္း ထူးထူးဆန္းဆန္း ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ ပထမ ၾကာရုိးကေန
တဆင့္ ၾကာခ်ည္ျဖစ္ေအာင္ အရင္လုပ္ပါတယ္။ ျပီးမွ ယက္ကန္းေပၚတင္ျပီး လုိသလုိ
ယက္ရတာဆုိေတာ့ လုပ္ရတာ အဆင့္မ်ားသလုိ ပု၀ါျဖစ္လာေတာ့လည္း တန္ဖုိးၾကီးပါတယ္။
ကၽြန္မကေတာ့ ပုိးလုံခ်ည္ေလး ၁ ထည္ ေလာက္လုိခ်င္ေပမယ့္ မ၀ယ္ႏိုင္လုိ႔
မ၀ယ္ခဲ့ရပါဘူး။ ေမွ်ာ္သာေမွ်ာ္ခဲ့ျပီး မ၀ယ္ခဲ့ရလုိ႔ စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ပဲ
ယကၠန္းရုံ ကေန ေနာက္တေနရာ ထပ္ကူးရျပန္ပါတယ္။
ယကၠန္းရုံက
အျပန္ စက္ေလွေမာင္းသူက ေငြထည္ပစၥည္းအေရာင္းဆုိင္ေရွ႕လည္း ေရာက္ေရာ
စက္ေလွကုိ စက္သတ္လုိက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မ စဥ္းစားမိတာက ေစာေစာတုန္းက
ပုိးထည္ဆုိင္တုန္းကလည္း မ၀ယ္ႏုိင္လုိ႔ မ၀ယ္ပဲ ၾကည့္ယုံပဲ ၾကည့္ျပီး
ျပန္လာခဲ့ရျပီးျပီ။ အခုတခါ မ၀ယ္ဘူးဆုိရင္ ဆုိင္ထဲ၀င္ ၾကည့္လုိ႔
ေကာင္းပါ့မလားလုိ႔ ေတြးျပီး ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ အားနာလာတာနဲ႔ စက္ေလွသမားကုိ
မ၀ယ္ဘူးဆုိရင္ ဆုိင္ထဲ၀င္လုိ႔ေကာင္းပါ့မလားလုိ႔ ေမးမိပါတယ္။
စက္ေလွေမာင္းတဲ့သူက အင္းထဲမွာရွိတဲ့ ယက္ကန္းရုံ၊
ရုိးရာပစၥည္းအေရာင္းဆုိင္ေတြကုိ ၀ယ္မွ ၾကည့္ရတာ မဟုတ္ပဲ မ၀ယ္ရင္လည္း
ဗဟုသုတအျဖစ္ ၾကည့္လုိ႔ရတဲ့ အေၾကာင္း၊ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည့္ဖုိ႔မွာျပီး
ကၽြန္မတုိ႔ကုိ မျငီးမျငဴေစာင့္ျပီး လုိက္ျပေပးတာေၾကာင့္ ျမင္ဖူး၊
ေရာက္ဖူးခဲ့ရတာပါ။ ေငြထည္ပစၥည္းဆုိင္ကေတာ့ ဆြဲၾကိဳး၊ လက္ေကာက္
ဒီဇုိင္းမ်ိဳးစုံ ပုံေဖာ္ထားတဲ့ အလွအပ ပစၥည္းက အစ ေရခြက္၊ဖလား အစ ရွိတဲ့
တျခားအသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ိဳးစုံ အေရာင္းျပခန္းေလးတခုပါပဲ။ ကၽြန္မတုိ႔လည္း
မွန္ဗီဒုိထဲမွာရွိတဲ့ ပစၥည္းလက္ရာေလး ေတြကုိပဲ ေငးေမာ့ျပီးေတာ့
ဆုိင္ရွင္ကုိ မ်က္ႏွာပူပူနဲ႔ဲ ႏႈတ္ဆက္ျပီး ျပန္ထြက္လာရပါတယ္။
အင္းထဲမွာ
လည္ပတ္ျပီးေတာ့ အခ်ိန္က ညေနပုိင္းေရာက္လာတာနဲ႔ ေညာင္ေရႊကုိ ျပန္ခဲ့ရပါတယ္။
တစ္ေန႔ကလည္း ခဏေလးနဲ႔ ကုန္ျမန္တယ္လုိ႔ေတာင္ စိတ္က ထင္လုိက္မိပါေသးတယ္။
ပုိးထည္ လုပ္ငန္း နဲ႕ ေငြထည္ပစၥည္းေရာင္းတဲ့ဆုိင္ကုိေတာ့
ဓာတ္ပုံမရုိက္ခဲ့ရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားပုံေတြရယ္
ေၾကာင္ခုန္ေက်ာင္းလုိ႔ေခၚတဲ့ ငါးဖယ္ေခ်ာင္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ေၾကာင္ေလးေတြ
ခုန္ေနတာကုိ ဓာတ္ပုံေတြနဲ႔အတူ ေတာင္ၾကီး (သုိ႔မဟုတ္) ခ်ယ္ရီေျမကေန
ေ၀မွ်ေပးလုိက္ပါရေစ။
ေၾကာင္ေလးေတြက အ၀ိုင္းကြင္းထဲကုိ ခုန္၀င္တဲ့ပုံပါ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ေၾကာင္ေတြမွ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ခုန္ျပီးရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္
မခုန္ခင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔ကုိ အစာေကၽြးျပီး ခုန္ခုိင္းရပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းက
အစာထည့္ထားတဲ့ ဗူးကုိ ကုိင္ျပီး လႈပ္တဲ့ အသံၾကားရင္ ဘုန္းဘုန္းနားကုိ
ေျပးလာၾကပါတယ္။ တခါတေလ သူတုိ႔လည္း
ခဏခဏခုိင္းေနတာဆုိေတာ့ ျငီးေငြ႔တယ္နဲ႔တူတယ္္ မခုန္ခ်င္ဘူးေပါ့
အဲဒီ့အခါက်ရင္ ဘုန္းဘုန္းက သူတုိ႔ ဗုိက္ကေန ဆြဲယူျပီး ခုန္ခုိင္းရင္ေတာ့
လာၾကည့္တဲ့ဧည့္သည္ေက်နပ္ေအာင္ ခုန္ေပးရွာပါတယ္။
(သူငယ္ခ်င္းနဲ႔သြားတုန္း ရုိက္ယူခဲ့တဲ့ ဓာတ္ပုံတခ်ိဳ႕ကုိပါ တဆင့္ျပန္ေ၀မွ်ေပးလုိက္ပါတယ္။)
http://shanstatedefencearmy.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment